Caracatița de la Timișoara: CONTINENTAL poluează, cetățenii timișoreni agresați cu gaze. Episodul 1

De un timp destul de lung, de câțiva ani, cetățenii orașului nostru sunt obligați să fie intoxicați cu miros de cauciuc copt, fără să li se ceară acordul. Eu dacă am dorit să ridic un bloc la Cluj în 2009, mi-a cerut Emil Boc aviz și de la CFR și de la Mediu, vreo 27 de avize, număr record, până la urmă mi-a dat aviz parchetul, nu vă spun de care. Continetal Automotive Products SRL are orice aviz la dispoziție fără a consulta vecinătatea. Este vorba de o fabrică plasată între trei zone rezidențiale, cartierele Lipovei, ștrandul UMT-Muzeul Satului și Fabric. Comuniștii au permis o fabrică inițial dar care avea ca obiect industrie mecanică, de ASAMBLARE mecanică, așa reiese din referatul de avizare al SN PCR din anii 60. Numai că UMT a fost devalizată de FSN și vândută bucată cu bucată. La UMT se asamblau și produceau excavatoare, buldozere, macarale și utilaje. Nu existau implicații de mediu.

Fabrica a fost cumpărată de concernul german Continental care în mijlocul zonelor rezidențiale emană gaze toxice.  M-am mirat, am sesizat prin email garda de mediu, Ministerul Mediului și Continental Automotive Products SRL. De la funcționarii cu lipide crescute nu am primit nici un răspuns, dar de la Continental am primit un răspuns ambigu. Se întâmpla în februarie înainte de Bau Bau, sau Covid. Iată răspunsul și emailul meu:


M-am simțit jicnit în inteligența mea. Nu că nu-i iubeam prea mult. Când am fost liberat condiționat, căutam un job. Și am spus atunci încerc și acolo. Peste 56 de firme mi-au dat același răspuns: ai cazier, același lucru l-au făcut și cei de la Continental Automotive Products SRL. Ce vreau să arăt cu asta? Că nu este nici o justificare pentru poluarea aceasta. Să nu creadă cineva că acolo sunt ajutați oameni să se integreze în societate, cei cu probleme nu sunt bine veniți în acea companie unde dacă nu provi din Oltenia, nimeni nu discută cu tine. (Nu am înțeles de ce o asemena abordare din partea oltenilor veniți în Banat pentru noi bănățenii care îi primim cu brațele deschise și i-am ajutat să fie și aici tot „acasă”). Dar și astăzi și ieri aerul este irespirabil în zona Tipografilor, Lipovei și mai ales Fabric.

De ce trebui să sufere un astfel de inconfort timișorenii? De ce o asemenea agresiune?

Nu este nici o exagerare, discutăm despre o companie care în masă agresează cu gaze toxice cetățeni. Eu am făcut o petiție și am cerut voturi, nu a văzut-o nimeni, dau linkul poate că vor fi votanți, poate colegii de breslă de la alte ziare mă vor sprijini

https://www.newsnet.ro/forum/topic/peti%C8%9Bie-scoaterea-fabricii-continental-din-timisoara-cine-este-pentru

Mă așteptam ca edilul orașului să ia atitudine, după ce problema a mai fost semnalată de presă. Chiar poza articolului citează un alt articol de la banatulazi.ro

NORUL TOXIC II. Interesele companiei Continental Timişoara, protejate la nivel înalt de fostul ministru al Justiţiei, Cătălin Predoiu

Articolul lor, datează din 2016. Dar protecția mediului la rândul său are semnalată problema pe propriul portal

https://www.protectiamediului.org/poluare-aer-fabrica-continental-timisoara/?unapproved=10846&moderation-hash=0b00bed38fc2471691413c3ee04bd28d#comment-10846

Și totuși nici o atitudine. Intrând în ancheta jurnalistică mai amănunțit observăm o susținere suspectă din partea Primăriei Timișoara

Robu contrazice datele Ministerului Mediului și chiar și ce văd timișorenii: Timișoara este în zona SAFE a poluării

Și ce am aflat? Aproape toate departamentele Primăriei Timișoara au avut parte de anchete DNA. Acesta este primul indiciu al integrității celor care au colindat palatul în stilul neobrâncovenesc din zona Catedralei Mitropolitane. Apoi aflăm că există uzurparea PR-ului companiei chiar de către cei din Primărie care apără compania indiferent cât de urât miroase mai nou aerul timișorean, cei de la Continental Automotive Products SRL nici nu au nevoie de PR angajat. Și caracatița pe linia galbenă și portocalie ajunge până sus la Ministerul Mediului la București. Așa sunt menținute avizele de mediu, băieți plătiți bine cu mită ca să pună pumnul în gura cetățenilor prin acte administrative ce autorizează această atrocitate.

Ce au făcut domnii de la Continental Automotive Products SRL?

În ultima perioadă compania ratează lot după lot la calitate. Cauciucurile remise refuzate însă NU SUNT DISTRUSE CI RETOPITE pe spezele plămânilor noștri. Angajații Continental Automotive Products SRL sfârșesc la oncologie cu cancer pulmonar, majoritatea inclusiv cei de la seriviciile Dietrich. Nu toți știu acest aspect, cine nu ne crede să formuleze adrese la SPCLEP (Evidența Populațiai) privitoare la cauzele deceselor și veți afla.

În timp ce noi arătăm fapte care sunt condamnate și de legea penală (neacordarea unui drept – dreptul la un mediu sănătos 297 CP sau infracțiuni asupra poluării mediului), Continental Automotive Products SRL degajă liniștită în aer gaze fără a fi amendată, fără a fi întrebată de ce agresează timișorenii. De ce? Pentru că cei care ar trebui să dispună de îndată închiderea fabricii și retragerea avizelor de funcționare, au primit mită și stau și ei cu ochii închiși.

vom continua

Marius Leontiuc

 

Reply ?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.